Учените, изучаващи „Големият взрив“, ще напредват предпазливо в дебрите на науката през 2011 г.

Учените от изследователския център CERN, търсещи отговори на ключови тайни на Космоса, заявяват, че ще напредват предпазливо в дебрите на науката през тази година, за да избегнат всякакво възможно прекъсване на работата на гигантската машина, наречена Large Hadron Collider (LHC) – Голям адронен колайдер.

Но те казват още, че през 2012 г., ако всичко върви добре, ще увеличат енергията на ударите между частиците, което ще ги доближи до намирането на Хигс бозона – почти митична частица, както и до откриване на доказателства за съществуването на тъмната материя.

Предстои симулация на експлозията с главно Е – Големият взрив, който е създал Вселената преди около 13,7 милиарда години. Енергията, с която частиците ще се сблъскват в 27-километровия тунел на колайдера, се измерва в тераелектронволти. А самите частици ще се сблъскват с енергия от 7 ТеV.

На по-високо енергийно ниво, когато частиците ще се сблъскват с енергия от 14 TeV, учените очакват да получат резултати, които биха могли да хвърлят светлина върху евентуалното съществуване на паралелни светове или на няколко вселени.