Учени откриха първия рогат динозавър

Учени от Южна Корея, САЩ и Япония са анализирали археологически находки на нов рогат динозавър в Южна Корея и публикувани изследвания описва нов рогат динозавър. Новооткритият вид, Koreaceratops hwaseongensis, е живял преди около 103 млн. години в края на периода Ранна Креда. Моделът е първият динозавър ceratopsian, открит на  Корейския полуостров. Частичният му скелет включва значителна част от гръбнака на животното, кости, части от задните му крайници и почти цялата му опашка.

Динозавърът, наречен Нwaseongensis Koreaceratops, носи имената на Корея и град Хвасеонг, където са открити останките му. Този динозавър е един от първите съчленени динозаври, открити в Корея.

Това е рядка находка. Обикновено фосили от динозаври не се откриват в този район. Намираме по-често останки от динозавърски яйца и отпечатъци от краката на динозаврите. Този екземпляр попълва липсващите 20 милиона години разлика във вкаменелостите между произхода на тези динозаври в Азия и появата им в Северна Америка.

Дълъг около 5-6 метра и с тегло около 60-100 килограма, животното е било сравнително малко, в сравнение с Triceratops, открити в Северна Америка. Koreaceratops е притежавал папагалоподобно лице с клюн в предната част на челюстите си, което показва, че е бил тревопасен. По ноктите на задните му крака личи, че е бил двукраки и се придвижвал с доста бърза скорост. Koreaceratops е разполагал с уникална ветрилообразна опашка, образувана от дълги невронни бодли, което предполага, че може да е бил и добър плувец, прекарващ част от времето си в лов на различни водни обитатели.

Тримата главни учени, изследвали останките от динозавъра, са Майкъл Райън, Йошицугу Кобаяши и Юонг Нам Ли.

Нека припомним, че американският учен откри през 2007 г. в Канада друг рогат динозавър, Albertaceratops nesmoi, наречен на провинция Албърта, където е бил открит. Albertaceratops nesmoi принадлежи на Centrosaurinae, едно от светa семейства рогати динозаври Ceratopsidae.
Какви динозаври са открити в периода 2007-2010 г. можете да видите тук: http://www.dinosaurcentral.com/2007dinosaurs.php