Учени изобретиха електрически батерии от тропически плодове

Инженери в Малайзия са решили да използват биоразнообразието на страната си в своето търсене на алтернативни суровини за високотехнологични електронни продукти, като например електрически батерии за двигателите на електромобилите.

Те са открили, че бамбукът, черупките от кокосови орехи и обелките от плода дуриан могат да бъдат превърнати в активен въглен – компонент, използван при създаването на суперкондензатори за електрическите батерии. Много от тропическите плодове са добър материал, тъй като множеството пори по тях предоставят по-голяма ефективна площ за зареждане с електростатични заряди, което би увеличило капацитета на батериите.

Активният въглен обикновено се прави от въглища, но изследователите от университета „Нотингам Малайзия Кампус“ казват, че суперкондензаторът би могъл да произхожда и от естествени възобновяеми източници, осигурявайки доходи за населението в селските райони.

Растенията са леснодостъпни в тропическите страни, където има възможности за устойчиво и екологично чисто добиване на суровините за въпросните компоненти. Този нов процес би могъл да намали с до 30% разходите за материали за производството на компонентите на електрическите батерии.

Изследователите възнамеряват да се възползват пълноценно от новото си откритие, като адаптират суперкондензаторите за специфични цели и приложения, като например за съхраняване на енергията, придобита от вятъра и от морските вълни, която би могла да служи за захранване на мобилни устройства или на аварийните врати на самолетите.

В началото на тази година в Малайзия стартира пилотна централа, която произвежда „зелени“ суперкондензатори от тропически плодове. Изследователите се надяват в близките пет години да отвори врати и фабрика с капацитет за промишленото им производство.

Очаква се също така научните изследвания да разкрият нови приложения на богатата флора и фауна на Малайзия. Тази азиатска държава може да се похвали със своите 17 000 вида растения, земноводни, птици, бозайници и влечуги.

По материали от: http://www.scidev.net