Убиеца на човешката имунна система в действие

Учени от Обединеното Кралство и Австралия за пръв път са видели убиеца на човешката имунна система в действие – протеин наречен перфорин. Британския екип със седалище Birkbeck Collage,  са свикнали с мощни електронни микроскопи, с които изучават механизма на перфорина да прави дупки в мембраната на клетките нашественици.
    Проф. Helen Saibil, която води Британския екип, казва: „Перфорина е мощен куршум, в арсенала на нашата имунна система – без него не бихме могли да се справим с хилядите клетки нашественици, които се появяват в тялото ни през целия ни живот.”
    Перфоринът действа като продупчва мембраните на клетки, които са станали злокачествени или са били инфектирани с вирус. Дупките позволяват протеина да вкара токсини в клетки, от които после те биват унищожени.
    Ако перфорин не работи както трябва, тялото ни не може да се бори с инфектираните клетки. Има доказателства от опити с мишки, че перфорин с нарушена функции води до повишаване броя на злокачествените клетки,  особено на такива причиняващи левкемия, така казва Проф. Joe Trapani, завеждащ Cancer Immunology Program, в центъра по ракови заболявания Peter MacCallum, в Мелбърн, Австралия.

www.sciencedaily.com/