Трима души излетяха в космоса благополучно!

Автор
Светослав Александров
soyuz-tma18m-launches.jpg

Вчера на 2-ри септември в 7:37 ч. от космодрума Байконур излетя космическият кораб „Союз ТМА-18М“. На борда е международен екипаж от трима души – руският космонавт – ветеран Сергей Волков, който лети за трети път в космоса, казахстанският космонавт Айдън Аимбетов, който лети за пръв път, европейският астронавт Андреас Могенсен, който също лети за пръв път в космоса.

Екипажът ще пътува в продължение на два дни до „Международната космическа станция“.

Полетът на Аимбетов и Могенсен ще е кратък – двамата ще се завърнат на Земята на 11 септември. Причината затова е, че на „Международната космическа станция“ живеят двама души, които се очаква да престоят в космоса една година – това са Скот Кели и Михаил Корниенко. На 15-ти септември тези двама души ще отбележат половината от техния престой. Същият кораб, който излетя днес, „Союз ТМА-18М“, ще е корабът, който ще върна Кели и Корниенко през март 2016 година.

А пък корабът, който достави Кели и Корниенко в космоса през март тази година – „Союз ТМА-16М“ ще се завърне на Земята на 11 септември заедно с Аимбетов и Могенсен. Към тях ще се присъедини Генадий Падалка, който вече е изкарал своята предвидена шестмесечна мисия. На негово място в продължение на няколко месеца ще остане Сергей Волков.

Андреас Могенсен, астронавтът на Европейската космическа агенция, е родом от Дания. В рамките на своя неколкодневен космически престой ще трябва да проведе редица експерименти. Един от тях е дистанционно контролиране на самоходен апарат, разположен на Земята. Това е стъпка към по-нататъшното усвояване на планетите от Слънчевата система, когато астронавти ще контролират луноходи и марсоходи.

Айдън Аимбетов е третият космонавт на Казахстан.