Топ 10 на най-добрите научни канали в YouTube – от брой 129

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.

Въпреки че мнозина се обръщат към YouTube търсейки предимно забавно съдържание в него, той същевременно може да бъде чудесно място и за обучение или научаване на интересни неща от света на науката. Най-добрите научни ютубъри представят наука за масите всеки ден, създавайки сложни концепции по физика, химия, астрономия, биология, но предавайки ги в по-достъпен вид за всички в YouTube.

От проучване на възможностите за самолекуване до обясняване на тънките специфики на гама-лъчите, научните ютубъри превръщат ученето в забавление. Въпреки че всеки научен канал експериментира и подхожда към научното обяснение по различен начин, всички най-добри научни канали в YouTube имат едно общо нещо – те показват на хората в интернет колко готин е светът, едно безкрайно научно видео.

Топ научните ютубъри са масово харесвани, те демистифицират концепции, вариращи от времето до левитацията. Някои извършват експерименти, докато други използват анимацията като средство за преподаване, но всички показват индивидуалност и ентусиазъм пред публиката. Тук събрахме десетте най-добри научни канала според обема на тяхната аудитория в YouTube:

ВЛОГ НА БГ НАУКА >> https://www.youtube.com/bgnauka/

• It’s Okay To Be Smart – 1.6 милиона абонати

It’s Okay To Be Smart се фокусира най-вече в куриозите в природа и във всички нас, за да разткрие повече за нашия свят. Джо Хансън, доктор на науките създава видеоклипове ежеседмично чрез PBS Digital Studios и доближава аудиторията до науката с всичко – от The Physics of Space Battles до The Science of Game of Thrones с множество по-практични теми между тях.

Цялата статия може да четете след като сте се абонирали за списанието (имате абонамент – четете тук).

Повече за абонамента вижте на този линк – https://nauka.bg/abonament/