Телескопът Хъбъл направи зашеметяваща снимка за 26-тия си рожден ден!

Време е да добавим още една невероятна снимка към колекцията на телескопа Хъбъл. За 26-тата му годишнина, астрономите са заснели мъглявината NGC 7635 (Bubble Nebula) – газов „балон” с ширина 7 светлинни години и изхвърлен от горяща масивна звезда, намираща се на около 7100 светлинни години, в съзвездието Касиопея.

Звездата, отговорна за балона е млада – само на 4 милиона години и около 45 пъти по-голяма от нашето слънце. Тя е толкова гореща и ярка, че изхвърля газ в космоса със скорост по-голяма от 6 милиона километра в час. Живите цветове в мъгляванита представят елементите кислород, водород и азот.

Хъбъл е пуснат на 25 април, 1990, на борда на космическата совалка Discovery. Периодично астронавти го посещават, за да подновяват и поддържат остаряващите камери, спектрометри и спомагателно оборудване.

Източник: www.sciencenews.org