Съживен древен протеин се оказва мощен антибиотик

emericella_nidulans_300_196.jpg

Ако съвременната медицина не може да даде победи мултирезистентните микроби, може би древни животни ще могат… http://www.nauka.bg/sites/default/files/field/image/emericella_nidulans_300_196.jpg

Австралийски биолози съживиха древен протеин, който може да се окаже ключът към справянето с микроби, резистентни към множество лекарства.
Протеинът представлява компонент на имунната система, изчезнал преди 59 000 000 г., когато бозайниците са се възстановявали от масовото измиране, довело до изчезването на динозаврите.

Учените разработили синтетична версия на древен пептид от имунната система на една порода дребно кенгуру. За тази цел те изследвали генома на кенгуруто и идентифицирали гените, кодиращи пептиди, които могат да се справят с различни устойчиви патогени, без да вредят на човешките клетки.

Пептидът, съживен с помощта на тези гени, се оказал до 30 пъти по-ефективен от съвременните антибиотици!

Според учените, някои древни пептиди могат да се окажат по-ефективни от тези, с които разполагат организмите в момента, тъй като бактериите не са били излагани на тяхното влияние в продължение на милиони години.