Светлинна технология за борба с болнични инфекции

Пионерска светлинна система, която може да убива болнични микроби, вклюяително Staphylococcus aureus резистентна към метицилин и Clostridium difficile, е била създадена от изследователи от Университета Стратклайд в Гласгоу, Шотландия.

Технологията обеззаразява въздуха и повърхностите изложени на светлина в тесен спектрум от видима светлина, известна като HINS-светлина.

Клинични тестове в Кралската болница в Гласгоу са показали че HINS-light Environmental Decontamination System, осигурява значително по-добро унищожаване на бактериалните патогени в болниците, отколкото може да се постигне с чистене и дезинфекция. По този начин допринася за способността на болниците да предотвратяват разнасяне на инфекции.

Новата обеззаразяваща технология е открита и разработена от интердисциплинарен екип от експерти, проф. Скот МакГрегор (електрически инжинер), проф. Джон  Андерсън и д-р Мишел Маклийн (микробиолози) и проф. Гери Уулси (оптичен физик).

www.sciencedaily.com