Света на бактериите представя смъртоносна химична битка чети

Както всички организми и бактериите трябва да се съревновават за ресурси за да оцелеят,  дори това да значи битка до смърт.
Ново изследване проведено от учени от Университета Северна Каролина към Медицинското училище в Чапъл Хил и Калифорнийския Университет в Санта Барбара, описват нови усложнения в химичната битка, която се води между бактериите.
Тези нови открития от тази микроскопична военна зона може да имат отношение към човешкото здраве и оцеляване.
„От много време е известно, че бактериите произвеждат токсини, които отделят в околната им среда, за да убиват други бактерии, нещо като да хвърлиш граната към врага.” – казва Пеги Котър, професор в отдела за микробиология и имунология към Калифорнийския унивеситет. „Данните ни показват че ситуацията е доста по-сложна от колкото сме мислили.”
„Изглежда, че някои бактерии участват в близък бой използвайки „мечове” с отровни върхове.” – казва Котър – „Окрихме че всяка бактерия може да има различна отрова на върха на меча си. За всяка отрова си има специфичен предпазен протеин, който бактрията произвежда,  за да не убие себе си и други членове на същото „семейство”.”

Превел: Боян Василев