Стволови клетки лекуват мускулна дистрофия

062911_stem.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/062911_stem.jpgИзследователи от Института Лилехей Харт към Университета на Минесота (University of Minnesota’s Lillehei Heart Institute) успешно са лекували мускулна дистрофия при мишки използвайки човешки стволови клетки извлечени чрез нов процес, който за пръв път прави произвеждането на мускулни клетки от стволови такива ефикасно и ефективно.
Изследването публикувано на 4-ти май в ‚Cell Stem Cell‘  обяснява стратегията за изграждане на бързо деляща се популация от  миогенни стволови клетки (клетки, които формират мускулите) извлечени от iPSклетки. iPSклетките притежават всички протеини на ембрионните стволови клетки, но се произхождат от препрограмирани кожни клетки.  Те могат да бъдат специфични за всеки пациент, което прави малка възможността да бъдат отхвърлени,  както и направата им не включва унищожаване на ембриони.
За пръв път се показва, че човешките стволови клетки са ефективни в лечението на мускулна дистрофия.
Според изследователите от Университета на Минесота  имало значително забавяне в прехвърлянето на изследванията от използване на миши стволови клетки, към използването на човешки, които биха били терапевтично приложими. Забавянето драматично е ограничило създаването на терапии с клетки или клинични опити за пациенти.