Строежът на най-голямото око в космоса

The James Webb Space Telescope

Конструирането на наследник на космическия телескоп Хъбъл е невероятно начинание, включващо повече от хиляда човека от седемнадесет страни и повече от две десетилетия. С наближаването до върховата точка на усилията, компонентите на космическия телескоп Джеймс Уеб се подлагат на серия тестове, за да е сигурно, че телескопът ще работи и то перфектно.

Инструментите на Уеб вече са преминали три теста в Центъра за космически полети Годард в Грийнбелт, Мериленд, за стимулиране на операциите в студения вакуум на космоса. През 2017 г. телескопът и инструментите ще наблюдават изкуствена вселена в гигантска антивибрационна камера в Космическия център Джонсън в Хюстън, Тексас.

През 2018 телескопът ще бъде поставен в капсула и изпратен в космоса. Всичките му части – панел за слънчева енергия, щит против слънце, 6,5-метрово главно огледало и второ огледало – трябва да се разтворят напълно, когато космическият кораб стигне до финалната си орбита на 1,5 милиона километра от Земята.

Превод: Теодора Драгнева