Страхотен успех: 2 златни, 2 сребърни и и 1 бронзов медал за отбора ни по астрофизика в Китай

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Всички състезатели се завръщат с медали.
Отборът се прибира този понеделник, 12 ноември, на обяд.

IOAA 2018 Национален отбор астрофизика

Поредни успехи пожъна българският олимпийски отбор по астрофизика – петимата състезатели се завръщат у нас с 5 отличия (2 златни, 2 сребърни и 1 бронзов медала) от тазгодишната XII-та Международна олимпиада по астрономия и астрофизика. Тя се проведе от 03 до 11 ноември в китайската столица Пекин, и с тази олимпиада закриваме състезателния сезон за годината.

В IOAA 2018 взеха участие повече от 200 ученици от 40 страни по целия свят. Основни организатори на състезанието бяха Пекинската акадамия на науките и технологиите (BJAST), Планетариума в Пекин и Общинското правителство на града. Както обикновено, олимпиадата се проведе в три тура: теоретичен, анализ на данни и наблюдателен.

България бе представена от пет ученика, които спечелиха следните отличия, което е и най-доброто представяне на наши ученици досега:

1. Стефан Тодоров Иванов, 12 клас, ППМГ Бургас – златен медал
  2. Георги Мирославов Александров, 12 клас, СМГ – златен медал
  3. Владимира Пламенова Иринчева, 12 клас, ПЧМГ София – сребърен медал
  4. Петър Димитров Димитров, 12 клас, НПМГ – сребърен медал
  5. Денислав Георгиев Георгиев, 12 клас СМГ

Ръководители на отбора и този път бяха: Никола Каравасилев, учител по физика и астрономия в СМГ „Паисий Хилендарски“, и Захари Дончев от ИА с НАО към БАН.

“IOAA никога не е била просто състезание, а платформа за обмен и комуникациямежду различни държави и култури. Очакваме да се създадат много приятелства, и въпреки че сме от различни страни,  звездното небе над нас надхвърля всички национални граници”, заяви президентът на BJAST.

През октомври в Шри Ланка се проведе и Международната олимпиада по астрономия, от където българският се завърна с 1 сребърен и два бронзови медала.

Международната олимпиада по астрономия и астрофизика се провежда от 2007 г. насам и вече има над 40 страни участници. България участва от 2011 г., когато олимпиадата се провежда в Полша. Международната олимпиада по астрономия и астрофизика е предназначена за ученици от горните гимназиални класове. Като структура тя е подобна на Международната олимпиада по астрономия, но е много по-тежка като ниво и трудоемкост. Олимпиадата има три индивидуални и един отборен тур.

Сдружението на олимпийските отбори по природни науки – СООПН, е сдружение с нестопанска цел, създадено през 2010 г. по инициатива на Фондация “Америка за България”. С финансовата подкрепа на Фондацията Сдружението подпомага развитието на националните олимпийски отбори по природни науки в България, като организира подготовката им за участие в международни състезания и олимпиади, и информира българското общество за наистина забележителните успехи на учениците олимпийци. Участниците в олимпийските отбори по природни науки у нас са ученици между 8-ми и 12-ти клас. От създаването на българското олимпийско движение по природни науки към 2017 г. нашите ученици са успели да донесат на страната ни общо 821 медала – 149 златни, 275 сребърни и 397 бронзови – от най-престижните международни състезания и олимпиади по астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, физика и химия.