От Северно сияние до опасност за компютрите – какво крие космическото време?

Ratio ще вземе участие в социалното събитие #AuroraHunters на Европейската космическа агенция и Космическия център на Норвегия.

Северното сияние вдъхновява човечеството с красивите си форми и магически цветове от векове. Потокът от слънчева плазма, който предизвиква фантастичното зрелище, обаче може да причини щети на сателитите, технологията и енергийната инфраструктура.

Европейската космическа агенция и Космическия център на Норвегия организират тридневно събитие, посветено на Северното сияние и  дивата природа на Арктика, което ще събере 30 участници от цял свят със специалисти в сферата на астрономията, климата, комуникациите и образованието.

По време на събитието #AuroraHunters  участниците ще изучават космическото време, включително слънчевите изригвания и слънчевия вятър, и как те влияят на Земята – от прелестното Северно сияние до опасните последици за съвременното общество. Те ще разберат как сателитите „наблюдават“ Слънцето и събират данни, на база на които учените могат да създават прогнози за слънчевата активност. А правителствата, компаниите и организациите използват тези прогнози, за да защитят астронавтите в Космоса и инфраструктурата на Земята. По-силната слънчева активност може да доведе до технологически срив на Земята, който може да „изкара извън употреба“ електрониката ни.

Любомир Бабуров от Ratio ще бъде част от групата #AuroraHunters . Той е един от 30-те участника, избрани измежду 270 кандидатури от 37 държави. По време на събитието той ще има възможност да разговоря със специалисти от Европейската и Норвежката космически агенции, британския център за научноизследователска и развойна дейност RAL Space и компанията OHB Sуstem, която произвежда сателити.

#AuroraHunters Social Space Event ще се проведе между  2 и 5 март в Тромсьо, Норвегия. Събитието се организира от Европейската космическа агенция съвместно с Норвежката космическа агенция.