Сблъсък между Руски и Американски сателити

http://science.icnhost.net/migrate/pic/astro/news/Iridium.jpgЗа първи път два комуникационни сателита са се сблъскали в орбита над Земята.

Това се е случило над Сибир, на около 500 мили над Земята, със скорост 780 км/ч. След сблъсъка са се разпръснали стотици отломки, които са много малки, но са реална опасност за Международната космическа станция (МКС), която е в орбита на около 220 мили над Земята.

Участвалите в сблъсъка са един американски и един руски сателит – Иридий, който е изстрелян от Америка през 1997 и се използва от телефонни и пощенски компании, и руският Космос, изстрелян през 1993, който не работи от 10 години.

Заплаха за орбиталните сателити

Останките от разрушените от сблъсъка американски и руски сателити представляват опасност за другите такива, които са също около орбита на Земята.

Повечето спътници пребивават на 800 км от Земята, което не е случайно. Това е мястото, където наблюдението на Земята е много точно. Заплахата да се сблъскат други два сателита е голяма, имайки предвид, че във вторник вече се случи това да се сблъскат американският Иридий и неактивният руски „Космос-2251“ в орбита на около 800 км над Сибир.