Резистентни бактерии открити в червата на мумии

Jason Quinn (CC BY-SA 3.0)

Чревните бактерии в 1000-годишни мумии от Империята на инките са резистентни към повечето съвременни антибиотици, въпреки че сме открили тези вещества едва през последните 100 години.

„В началото бяхме много изненадани” – каза Tasha Santiago-Rodriguez, от Политехническия държавен университет на Калифорния в Сан Луис Описбо, на Годишната среща на Американското микробиологично общество през юни.

Екипът ѝ изследвал ДНК от червата на три мумии, живели между X и XIV век и шест мумифицирани души от Италия, живели между XV и XVIII век. Те открили редица гени, които имат потенциала да устоят на почти всички съвременни антибиотици, включително пеницилин, ванкомицин и тетрациклин.

Прочетете целия материал в третия брой на новото списание „Българска наука и медицина“: http://medicina.nauka.bg/category/broij3