Реактивен самолет

През 1938 г. започва интересно състезание между двата водещи производителя на самолети в Германия – „Хенкел“ и „Месершмит“. Нацисткото правителство поръчва и на двете фирми разработката на реактивен боен самолет за Лувтвафе (германските военновъздушни сили). В същото време различни инженерни фирми са финансирани за разработката и построяването на двигател за новия самолет. И „Хенкел“, и „Месершмит“ се забавят поради невъзможността на производителите на двигатели да доставят подходящ прототип. Обаче „Хенкел“ прави първия пробив с реактивните двигатели, разработени в неговия завод от Ханс фон Охайм. През август 1939 г. самолетът на „Хенкел“ – „Не 178″ – става първият реактивен самолет, който се издига във въздуха и прави полет. Големият разход на гориво от двигателя на Охайм ограничава времето на пребиваване на самолета във въздуха до около 10 минути, но той можел да развие скорост от около 700 км в час.

Реактивен боен самолет

През април 1941 г. новият самолет „Не 280″ на „Хенкел“ излита близо до Рощок на брега на Балтийско море и става първият реактивен самолет, участвал в битка. Той можел да достигне скорост от 785 км/час и таван от 11,3 км.


Европейска нощ на учените 2022 г.: