Учените разграждат бирата, за да създадат следващия антибиотик

Превод: Радинка Колева

Оригинален текст: Александра Осола

Хмелът, който прави бирата ви вкусна, също така преборва и болести

Снимка 1. Хмел, отглеждан в лозе в Орегонска ферма

Хмелът – цветът на растение от семейството на марихуаната, не само прави бирата ви по-горчива, цитрусова и вкусна, но има голям брой положителни здравословни качества, вкл. предпазване от невродегенеративни разстройства като Болест на Алцхаймер и Болест на Паркинсон, лекува безсъние и безпокойство и дори се бори с рака. В момента учени от Университета в Айдахо се опитват да извлекат две от най-важните съставки на хмела, за да ги използват във фармацевтични продукти. Учените представиха своята работа тази седмица на среща на American Chemical Society в Сан Диего. Те са се фокусирали в частност върху 2 киселини – хумулоните, за които учените отдавна знаят, че имат антиоксидантни свойства, и лупулоните, които не са толкова добре познати. И двете са горчиви на вкус, и съвместно се борят с бактериите – свойство, което учените биха искали да използват във фармацевтиката. Учените трябва да изолират и извлекат киселините, за да ги използват в лекарства, или да ги създадат изкуствено, но процесът е труден, а в миналото не е имало начин учените да потвърдят, че са изолирали точната съставка.

Следователно, изследователите се опитват да синтезират 3 типа хумулони. Започват с позната растителна съставка, наречена флороглюцинол, после прилагат определени техники, за да получат междинен продукт. Все още усъвършенстват последния етап от превръщането на тези продукти в синтетични киселини, но твърдят, че са близо до целта. Преминали са през много етапи на проби и грешки, за да стигнат дотук, казват те.

Намирането на нов антибактериален агент не е лесна задача –  учените много трудно ги изолират в лабораторни условия, отчасти заради първоначалното състояние, в което обикновено се намират. По-голям брой съставки, борещи се с бактериите, биха могли да бъдат полезни в близкото бъдеще, тъй като устойчивостта към антибиотиците става широкоразпространен здравен проблем.

А като крайна цел, учените се надяват да създадат библиотека на тези типове киселини, които могат да доведат до ”лекарствата от следващо поколение”, се твърди в тяхното резюме.

Те се надяват също така да си партнират с фармацевтична компания, за да разработят тези лекарства.