Разговорите помагат на преждевременно родените бебета

140220161306-large.jpg

Изследване,  озаглавено „Разговорите на възрастни с преждевременно родени и свързаните с развитието последици от тях” е ръководено от Бети Вор,  професор по педиатрия и нейните колеги Мелинда Каски, неоантолог и доцент по педиатрия; Бони Стивънс, неоантолог, педиатър и доцент по педиатрия и Ричард Тъкър аналитик.

Целта на изследването е да се провери дали преждевременно родените бебета родени между 32-36 седмица имат по-високи резултати на когнитивните и езикови тестове в сравнение с нормално родените.

„По-ранните ни изследвания установиха, че ранно родените издават повече звуци когато майка им е в кувиозното  отделение и когато за тях се грижи персонала на гореспоменатото,” обяснява Д-р  Вор.

Персоналът  документира средата в кувиозното отделение по 16 часа на денонощие, между 32 и 36-та седмица, с помощта на микропроцесор, анализиращ езиковата среда.  Броят на думите които възрастните изговарят, звуците на децата и звуците които детето издава когато майката му говори се записват и анализират от компютър.

„Резултатите от това изследване разкриха, че на всеки 100 думи, чути от бебето на час по време на 32-та седмица  има съответно увеличение с 2 точки на езиковия тест в 18-ия месец,” казва
Д-р. Вор.


РЕКЛАМА:

***

„Изследването ни демонстрира връзката между говоренето от страна на родителите към бебетата  с положителни промени в развитието им. Поглед назад във времето показва, че доста преждевременно родени бебета имат проблеми с езика. Това проучване показва лесен и евтин метод за намаляване на риска – ела, говори и пей на бебето си.”

Превод: Велимир Макавеев

http://www.sciencedaily.com/


Европейска нощ на учените 2022 г.: