Направи дарение на училище!
Изследване, озаглавено „Разговорите на възрастни с преждевременно родени и свързаните с развитието последици от тях” е ръководено от Бети Вор, професор по педиатрия и нейните колеги Мелинда Каски, неоантолог и доцент по педиатрия; Бони Стивънс, неоантолог, педиатър и доцент по педиатрия и Ричард Тъкър аналитик.
Целта на изследването е да се провери дали преждевременно родените бебета родени между 32-36 седмица имат по-високи резултати на когнитивните и езикови тестове в сравнение с нормално родените.
„По-ранните ни изследвания установиха, че ранно родените издават повече звуци когато майка им е в кувиозното отделение и когато за тях се грижи персонала на гореспоменатото,” обяснява Д-р Вор.
Персоналът документира средата в кувиозното отделение по 16 часа на денонощие, между 32 и 36-та седмица, с помощта на микропроцесор, анализиращ езиковата среда. Броят на думите които възрастните изговарят, звуците на децата и звуците които детето издава когато майката му говори се записват и анализират от компютър.
„Резултатите от това изследване разкриха, че на всеки 100 думи, чути от бебето на час по време на 32-та седмица има съответно увеличение с 2 точки на езиковия тест в 18-ия месец,” казва
Д-р. Вор.
„Изследването ни демонстрира връзката между говоренето от страна на родителите към бебетата с положителни промени в развитието им. Поглед назад във времето показва, че доста преждевременно родени бебета имат проблеми с езика. Това проучване показва лесен и евтин метод за намаляване на риска – ела, говори и пей на бебето си.”
Превод: Велимир Макавеев
http://www.sciencedaily.com/