Проучване разкрива, че мнението на детето (или на децата) е определящо при избора на 80% от семейните почивки

Ново проучване, проведено от Министерството на туризма и търговията на Англия, предлага на родителите да обърнат внимание на това, как децата им си представят семейната почивка. 80% от анкетираните деца разкриват, че те са имали думата в семейството, къде да се отиде по време на последната семейна почивка, а 97% от децата смятат, че техните родители са били щастливи да угаждат на желанията им и по време на самата почивка.

Тези статистически данни подчертават една нова тенденция – че децата са взискателни, когато семейството решава къде да почива и имат все повече изисквания за мястото, условията там и прекарването на свободното време. Близостта до морето и басейна вече не е достатъчен фактор за удовлетворяване на детските претенции. Днешните деца искат да опитат нещо ново – една пета от респондентите изразяват желание да преживеят някакви приключения – колоездене, ски, плуване с делфини или нещо друго, като половината от всички анкетирани деца заявяват, че биха се радвали да изживеят нещо уникално.

Младежите във Великобритания търсят приключения и силни усещания, а не се задоволяват само със слънцето, морето и водните спортове. Това е в съответствие с техните по-големи възможности за пътуване, при което те са предпочели смяна на традиционната почивка с акцент върху придобиване на нов ваканционен опит. Безкрайните зими и дъждовното сиво небе в Англия, са омръзнали на 25% от децата и те предпочитат да отидат на някое по-слънчево и по-топло място.
Изследователите обясняват и защо взаимодействието с децата е толкова важно: „Както всеки родител знае, децата изискват все повече и повече от семейната почивка и започват да играят много по-голяма роля в процеса на вземане на решения. Тези резултати показват, че заетите в сферата на туризма трябва да работят по-усилено за привличане на вниманието на децата и младежите.”

Превел: Неделин Бояджиев
http://www.traveldailynews.com/


Европейска нощ на учените 2022 г.:


РЕКЛАМА:

***