Представяне на сътрудничеството между Международния център за математически науки – София и Институтa по математически науки на Америка.

На 16 февруари 2021 г. министърът на образованието и науката Красимир Вълчев и посланикът на САЩ в България Н.Пр. Херо Мустафа подписаха Споразумение за научно-технологично сътрудничество между двете страни за нов десетгодишен период. Това стана на официална церемония в Министерството на образованието и науката, а Споразумението влиза в сила датата на подписването му.

България и САЩ имат дългогодишна история на успешно научно-технологично сътрудничество. Водещи български учени работят в екипи от най-добрите научни организации в САЩ и заедно постигат сериозни резултати в сферите на космическите изследвания, инженерните науки, физиката и химията, математиката и биологията.

Чрез портала за наука ще представим в тематична поредица примери за успешното сътрудничество между учени, научноизследователски колективи и научни организации от България и САЩ в различни научни сфери.

Първото видео от поредицата представя сътрудничеството между Международния център за математически науки – София и Институтa по математически науки на Америка.

Международният център за математически науки – София (ICMS) е динамично изследователско звено за разработване и разпространение на нови, модерни насоки в математиката. Той е свързан с Института по математика и информатика на БАН, който осигурява инфраструктурата за дейността на Центъра. Центърът се подпомага от Министерството на образованието и науката на Република България. Дейностите на ICMS се осъществяват в сътрудничество с Института по математически науки на Америка към Университета в Маями (IMSA) и Висшето училище по икономика към Национален изследователски университет, Москва (HSE University).

Институтът по математически науки на Америка към Университета в Маями се финансира чрез 5-годишен грант от фондация „Саймънс“, от Службата на проректора, както и чрез финансов принос от Колежа на изкуствата и науките и Департамента по математика. Д-р Робърт Кантрел и д-р Людмил Кацарков са директори на Института. Институтът започва официална дейност през юли 2019 г.

Видео-представянето можете да видите като проследите тази препратка