Предпочитанието към мазни храни може да има генетичен произход

junk-food1-300x221.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/junk-food1-300x221.jpgПреференцията на мазни храни има генетична основа, според изследователи, които са открили, че хората с определени форми на ген CD36, повече предпочитат храни с високо съдържание на мазнини, отколкото хора които имат други форми на гена.
Резултати помагат да се обясни защо някой хора се мъчат, когато са на диета бедна на мазнини и един ден могат да помогнат на хората да избират диети подходящи за тях, които ще се спазват по-добре.
„Мазнината е универсално вкусна за хората“ – казва Катлийн Келер  асистент професор по хранителни науки в Щатския Пенсилвански Университет (Kathleen Keller, Penn State) – „И все пак за пръв път демонстрирахме, че хора които имат определени форми на ген CD36 клонят към храни с по-високо съдържание на мазнини и може би при тях има по-голям риск от затлъстяване, в сравнение с тези, които нямат тази форма на гена.  При животните, CD36 е необходим ген,  за способността както да се долавя така и да се изгражда предпочитание към мазнини. Нашето изследване е едно от първите такива, които показват връзката при хората.“