Направи дарение на училище!
BBC съобщи, че повече млади хора гледат новата документална поредица на Дейвид Атънбъро „Планетата Земя II” (“Planet Earth II”), отколкото музикалното предаване „X Factor“.
“Казаха ми, че привличаме повече млади зрители от обикновено”, каза Атънбъро пред The Times през седмицата. “Това ме радва изключително много.”
Досега са излъчени четири епизода на „Планетата Земя II“ по BBC във Великобритания в 20:00 в неделя вечерта.
Най-гледаният втори епизод, който се фокусира върху планините, привлече 1,8 милиона зрители от възрастовата група от 16 до 35 години в сравнение с 1,4 милиона млади зрители, които са гледали X Factor по ITV, който се излъчва по същото време.
Тези цифри са изнесени от BBC, но ITV потвърждава сходни данни.
Победата не е чак толкова изненадваща, като се имат предвид невероятните кадри, които „Планетата Земя II“ излъчи досега.
Добилото популярност видео на дузина бързо движещи се змии, които преследват злощастна игуана на островите Галапагос, е гледано от повече от 2,4 милиона души в интернет (и не, не е използван Photoshop).
Новите технологии и способността да се приближим толкова много до животните са издигнали този сезон до следващото ниво – документалните филми за животни винаги са били страхотни, но много от филмите от старата школа са заснети от далечно разстояние със статични камери.
Но сега, благодарение на дистанционни камери с висока разделителна способност, екипът на „Планетата Земя II“ може да въвлече публиката в точния момент на събитията.
От визуална гледна точка, докато „Планетата Земя“ заема една почти божествена перспектива и казва „Нека погледнем надолу към Земята и да видим мащабите на планетата“, това, което „Планетата Земя“ има като послание е „Нека да вникнем в ежедневието на животните и да видим нещата от тяхната гледна точка“, каза продуцентът на поредицата Mike Gunton пред The Independent преди премиерата.
Участието на Hans Zimmer – композиторът, който е създал саундтрака на филми като „Цар Лъв“ и „Интерстелар“, също оказва своето влияние.
Но може би не става въпрос само за по-добра технология и музика. Както Атънбъро обяснява в печатното издание на The Radio Times, може би в момента всички ние просто имаме нужда да гледаме нещо красиво.
Както съобщава The Guardian, в интервюто Атънбъро нарича шоуто един вид “двупосочна терапия” и я сравнява с невероятния успех на поредицата на BBC „Синята Планета“, чиято премиера беше в деня след атентатите от 11 септември 2001 г.
„Като нация ние жадувахме за убежище от ужаса и несигурността”, казва Атънбъро.
„Разбира се, сега няма такъв ужасяващ катализатор като събитията от 2001 г., но нашите опасенията за бъдещето на света, объркването, което съществува за посоката, в която той се движи, са също толкова силни.“
Каквато и да е причината, да се надяваме, че „Планетата Земя II“ ще продължи да бъде толкова популярна сред по-младите зрители, защото ние определено се нуждаем от ново поколение, което да е вдъхновено от голямото разнообразие и красотата на нашата планета – особено в момент, когато проблемите са по-големи от всякога.
„По-младото поколение ще наследи нашия завет по отношение на околната среда; ние се нуждаем те да станат шампионите на бъдещето на околната среда“, каза Атънбъро пред The Telegraph.
„Шоуто не просто представя животните в домовете ни, но ни пренася в техните домове. Това ни позволява да видим колко изпълнени с чудеса са тези местообитания и подчертава необходимостта от тяхното опазване… Тяхното оцеляване е нашето оцеляване.“
За да поддържат интереса ви до следващия епизод, ето някои от нашите любими моменти от „Планетата Земя II“ досега:
Превод: Цветелина Христова
Източник: ScienceAlert