подводница: «Nautilu»

 

«Nautilu»

http://image.nauka.bg/tech/podvodnici/-146.jpg

Корпусът на подводницата е направен от медни листове върху железни  ребра. Използва кормилни плоскости за управление в хоризонталната и  вертикалната плоскост. Има резервоари за сгъстен въздух, позволяващи на  четиричленният екипаж 6 часа престой под водата. Под повърхността  подводницата се придвижва чрез четирилопатков винт, въртян на ръка.  Когато е над водата за допълнителна тяга се използва сгъваема мачта и ветрило.

„Наутилус” е изпробвана във Франция между 1800 и 1801 година. Фултън и четирима механици се потапят на дълбочина от 8 метра, използвайки баластни цистерни. По време на изпитанията „Наутилус” успява да потопи шхуна с теглен от нея барутен заряд, наречен от Фултън „торпедо“ на името на електрическия скат. Въпреки това, френското правителство отказва да продължи финансирането на Фултън през 1804 г.

Фултън отива заедно с подводницата си в Обединеното кралство, където по време на демонстрация потапя 300-тонен бриг.  След преговори британското Адмиралтейство решава да не използва  изобретението и дори се опитва да плати на Фултън да не използва или  развива по-нататък идеята си. Фултън отказва.


РЕКЛАМА:

***

                                                                                                           

Държава:

Франция

Произведен:

1800

Екипаж:

 3

Водоизместимост:

19/н.д.

Размер:

3,4/12

Въоръжение:

водна мина

Двигателна установка:

 

Дължина на курса:

 

Скорост:

 

 


Европейска нощ на учените 2022 г.: