По-ефективно ползване на биологичните ресурси

0017.jpg

По-ефективно ползване на биологичните ресурси
ЕС финансира изследвания за по-ефективно използване на биологичните ресурси както за производството на безопасни храни за хора и животни, така и за био материали и био енергия. Европейското морско изобилие е един от тези изключително ценни източници, който постепенно разкрива пълния си потенциал. Значими дати: Трансатлантическо морско сътрудничество – Голуей, Ирландия, 24 май с комисарите Мойра Гейгън-Куин (Научни изследвания и иновации) и Мария Даманаки (Морско дело и рибарство). Ще бъде подписана обща декларация за Атлантически изследвания и партньорство със САЩ и Канада.
Интернет страница на събитието / Допълнителна информация

ЕС подкрепя няколко проекта в тази област:
• Ирландският проект BAMMBO (Биологично активни молекули с морски произход) откри няколко нови източници на морски съединения и разработи нов метод за тяхното устойчиво производство.Потенциалните ползи за Европа са огромни – от големите фармацевтични компании през козметиката до регионалното развитие. Проектът включва участници от Италия, Франция, Белгия, Руската федерация, Ирландия, Испания и Португалия.
Интернет страница на проекта BAMMBO / Контакти

• Белгийският проект PHARMASEA се фокусира върху развитието и комерсиализацията на огромния потенциал на морските биооткрития в здравеопазването, личната хигиена и храненето. Проектът включва участници от Белгия, Дания, Ирландия, Италия, Германия, Испания и Обединеното кралство.
Галерия / Интернет страница на проекта PHARMASEA / Контакти