Пет билки за силна имунна система

Ние непрекъснато сме изложени на патогенни микроорганизми, които вдишваме, поглъщаме или обитават кожата и лигавиците ни. Дали контактът с тях ще доведе до заболяване се определя от защитните механизми на нашето тяло – имунната система.

Когато нашата имунна система работи правилно, ние дори не го забелязваме. Но когато имаме спад в активността й сме изложени на по-голям риск от развитие на инфекции и други здравословни проблеми.

Билките са естествено, безопасно и ефективно средство за подсилване естествените механизми на организма, в борбата с микроорганизмите и за лекуване на различни здравословни състояния.

Ако искате да повишите имунната защита на организма си е естествено да се стремите към нуждите на тялото – билките са първото нещо, към което трябва да се обърнете.

В настоящата статия ще ви предложим 5 от тях, с които да подсилите имунната си система.

Ехинацея

Добре познато лекарствено растение, което увеличава количеството на веществата в кръвта, повишаващи активността на фагоцитите – клетки, абсорбиращи всичко, което е вредно за тялото – бактерии, чужди частици, умиращи клетки и други.

Ехинацеята засяга неспецифичния имунитет или т.нар. вроден имунитет, затова се използва широко в комплексното лечение при деца и възрастни. Много от химичните съставки на ехинацеята са мощни стимуланти на имунната система, които могат да осигурят значителна терапевтична стойност.

Изследванията показват, че една от най-значимите ползи от растението са неговите ефекти, когато се използват при повтарящи се инфекции.

Джинджифил

Джинджифилът е известен повече от 5000 години, а коренът му се използва в Китай и Индия от древни времена.

Той е ефективно средство за лечение на много проблеми:

• стомашно разстройство;
  • мигрена;
  • сърдечни заболявания;
  • намалява болките в ставите;
  • понижава кръвната захар и увеличава производството на инсулин в кръвта;
  • подпомага храносмилането;
  • ефективно лекува астма;
  • кашлица;
  • настинка.

Препоръчва се употребата му при гадене и повръщане (при бременни, моряци и дори хора на химиотерапия). За него се смята, че успешно убива раковите клетки.

Джинджифилът съдържа манган, желязо, калий и магнезий, витамин Е, витамин С и витамини от група В (1, 2, 3, 5, 6), фолиева киселина, етерични масла, протеини, липиди, лецитин, бета-каротин, мастни киселини, ензими и други. Той е естествен антиоксидант и антисептик. Също така е добре познат афродизиак.

Гинко Билоба

Гинко билоба е дърво, произхождащо от Китай, което е отглеждано в продължение на хиляди години за различни цели.

Растението е мощен антиоксидант. Антиоксидантите, съдържащи се в листата му, неутрализират вредните ефекти на свободните радикали (силно реактивни частици, които се произвеждат в организма по време на нормални метаболитни функции, като превръщане на храната в енергия или детоксикация).

Изследвания показват, че гинко билоба подобрява мозъчната функция, помага при възпалителни процеси, подобрява циркулацията на кръвта, здравето на сърцето, намалява тревожността и други.

Черен бъз

Цветовете и плодовете на това растение се използват като лекарство от хиляди години. Дори Хипократ, „бащата на медицината“, е установил, че растението е от ключово значение за подсилването на имунната система. Той използва черният бъз поради многобройните му ползи за здравето, включително способността му да се бори с настинка, грип, алергии и възпаление.

Чаят приготвен от цветовете на черен бъз подпомага отхрачването, действа още диуретично, засилва потната секреция и понижава високата температура.

Няколко проучвания показват, че бъзът има силата да стимулира имунната система.

Проучване, публикувано в Journal of International Medical Research установява, че когато бъзът е използван в рамките на първите 48 часа от появата на грипни симптоми, екстрактът намалява продължителността на заболяването, като признаците на болестта отшумяват средно четири дни по-рано.

Котешки нокът

Котешкият нокът (Uncaria tomentosa) е тропическо растение, което може да нарасне до 30 метра височина. Името му идва от наличието на тръни по него, наподобяващи ноктите на котка.

Кората и коренът на растението са били използвани от векове от южноамериканците като средство за лечение на артрит, храносмилателни разстройства (гастрит, колит и стомашни язви), възпаления, инфекции, рак.

Редица ранни проучвания показват, че котешкият нокът има имуномодулиращи и антиоксидантни ефекти, благоприятни за лечението на артрит и други здравословни състояния.

Билката се обработва и може да бъде приемана под формата на: течен екстракт, капсула, прах или чай.

Котешкият нокът поддържа имунната система, помагайки й по-ефективно да се бори с инфекциите.

Малко проучване, засягащо 27 мъже установява, че консумирането на 700 мг екстракт от котешки нокът за 2 месеца увеличава броя на белите кръвни клетки, които участват в борбата с инфекциите.

Друго малко проучване при четирима мъже, получили екстракт от котешки нокът в продължение на шест седмици, отбеляза същите резултати.

Противовъзпалителните свойства на растението са отговорни за неговите имунни ползи.

Поради липсата на изследвания за безопасност не се препоръчва употребата на билката при деца, бременни и кърмещи жени.

Предпазни мерки

Ако решите да използвате имуностимулиращи билки, не забравяйте, че продуктите са изключително мощни и не трябва да се приемат повече от две седмици. В стремежа си да увеличите имунните сили на вашия организъм не прекалявайте с приемането им! Правете паузи от 10-15 дни между периодите, в които използвате билковите имуностимулатори.

ХРАНИ И БИЛКИ ЗА СИЛНА ИМУННА СИСТЕМА