Паяк плаши враговете с двойник на собственото си тяло

Cyclosa mulmeinensis

Тайвански учени открили и наблюдавали вид паяк, който създава абсолютно точен модел на собственото си тяло, за да заблуди враговете си, съобщиха ВВС и БТА.
Експертите смятат, че паякът Cyclosa mulmeinensis може би е първият пример за животно, което успява да изобрети модел на собственото си тяло в естествени размери. Поведението на Cyclosa mulmeinensis предлага обяснение и на въпроса защо толкова много паяци украсяват паяжината си със странно изглеждащи орнаменти. Много животни опитват да отклонят вниманието на нападателите, като използват различни дегизировки. Тактиката на Cyclosa mulmeinensis обаче изумила биолозите, тъй като опитът за привличане на врага на първо място обикновено не е добра идея.
Учените забелязали, че насекомото украсявало паяжината си с детрити, части от растения и остатъци от плячката, които били с големината и цвета на тялото му. Украсите отразявали светлината по същия начин, както тялото на паяците. Така животното създавало декорации със същия размер, форма и вид като собственото си тяло. Тази тактика била ефикасна, защото осите например много по-често избирали да нападнат модела двойник вместо самия паяк.