Открит е най-старият скелет в Австралия

120308120105-large.jpg

Екип от палеонтолози е открил най-старото животно със скелет. Наречено Coronacollinaacula, този организъм е на около 555 милиона години, което го поставя в периода Едиакара.
Откритието ни позволява да вникнем  в еволюцията на живота – особено в тази на ранния живот – на планетата, защо изчезват животните и как организмите отговарят на промени в околната среда.  То също може да помогне на учените да разпознаят живот някъде другаде в вселената.
Периода Едиакара, кръстен на едноименните хълмове в южна Австралия, е продължил от преди 630 до преди 542 милиона години. Периода Камбрий белязан от бърза разнообразност  на формите на живот на Земята, както и от появата на минерализирани организми (такива със скелет)  –  542-488 милиона години.
„Досега се мислеше, че до началото на Камбрий животните са били с меки тела без твърди части“ – казва Мери Дроузър, професор по геология в Калифорнийския Университет, Ривърсайд, чиито екип е направил откритието в южна Австралия – „Но сега имаме организъм със скелетни части, който се е появил преди Камбрий. Следователно това  е първото същество със твърди части, а и има доста от тях – те са служили за структурна опора – за да го държат изправено.  Това е било главно изменение при животните.“