От мишка до слон. Само 24 милиона поколения

120130171909.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120130171909.jpgУчени са измерили за пръв път колко бързо настъпват еволюционни промени при бозайниците, показвайки че са нужни 24млн. поколения за животно с размери на мишка да еволюира в такова голямо колкото слон.
Воден от д-р Алистеър Еванс от Училището за биологични науки към Университета на Монаш (Dr Alistair Evans of Monash University’s School of Biological Sciences) екип от 20 биолози и палеонтолози са открили, че темпа на намаляване на размерите е доста по-бързо от този на увеличаването им.  Отнема само 100хил. Поколения, за да се случи много голямо намаляване в размерите, водещо до нанизъм.
Д-р Евант, казва че това изследване е уникално, заради това, че повечето предишни подобни изследвания са били фокусирани върху микроеволюцията, малките промени които възникват в определени видове.
„Вместо това ние се концентрирахме върху промените в по-голям мащаб, каквито са тези на телесните размери. Сега можем да покажем, че е отнело най-малко 24млн. поколения за да се стигне „от мишка до слон“ – огромнa промяна, но също така отнемаща много дълго време.