Огромни бозайници след изчезването на динозаврите

След изчезването  на динозаврите преди 65 млн. години, сухоземните бозайници имали  склонност към уголемяване докато стигнали някакви граници, приблизително по едно и също време из целия  свят.
„Глобално, има наистина чист модел, който го показва”Indricotherium transouralicum, би тежал около 17т.

Такова уголемяване отнело само около 20 млн. години.

Но до преди 40млн. години, тенденцията се забавила и размерите достигнали плато, съобщават изследователите в броя на Science от 26-ти Ноември.

„Разбирането на големината е много важна за разбирането на каквото и да било за едно животно” – казва Смит – „Ако за едно животно знам колко е голямо, мога да предскажа колко би бил бърз метаболизма му, както и плодовитостта му.” Дори циркулация на кръвта, функция на бъбреците и това какво яде животното е свързано с размера му, казва тя.

Превел: Боян Василев