Огромен скелет на динозавър, открит в португалска градина

Останките от това, което може да се окаже най-големият динозавър, откриван някога в Европа, са изкопани в заден двор в Португалия.

Вкамененият скелет на най-големият и тежък динозавър в Европа е открит в централния португалски град Помбал през 2017 г., когато мъж започва да строи къщата си.
Най-големите от всички динозаври се наричат завроподи (или брахиозаври), те са и най-големите сухоземни животни, живели някога. Завроподите имали дълги вратове и опашки, хранели се с растения и ходели на четири крака.

Палеонтолози от Португалия и Испания откриват части от гръбнака и ребрата на въпросния завропод, което предполага, че огромното влечуго е било около 12 метра високо и 25 метра дълго.
Останките са открити в горните утаечни скали от юрския период, което предполага, че е на около 150 милиона години.

Скелетът – намерен в позицията, в която вероятно е умрял динозавърът – сега се изучава от международен изследователски екип. Поради сравнително непокътнатото разположение на скелета, палеонтолозите, работещи по разкопките, се надяват, че има още части от него, които тепърва ще откриват.

„Не е обичайно да се намерят всички ребра на животно като това, камо ли в това положение, запазвайки първоначалната си анатомична позиция“, казва Елизабет Малафая, постдокторантски изследовател във Факултета по природни науки на Лисабонския университет, пред уеб сайта Phys.org.

Превод: Мая Николова