Официално са добавени 4 нови химични елемента към периодичната система!

sn-periodictablenew

Миналият декември четири нови химични елемента – с атомни номера 113, 115, 117 и 118 – си спечелиха място в периодичната система. Те бяха временно наречени унунтрий, унунпентий, унунсептий и унуноктий, докато Международният съюз за чиста и приложна химия (IUPAC) не разкри “неофициалните” им имена през юни. Сега, след като периодът на обществено коментиране приключи, тези имена вече са официални. Три от тях бяха наречени на местата, на които се намират институтите, в които са открити: тенесин (Тенеси), нихониум (Япония) и московиум (Москва). Юри Оганесян, който е професор по ядрена физика и ръководител на Обединения институт за ядрени изследвания Дубна, е вдъхновението зад името на четвъртия елемент – оганесон. Четирите елемента, създадени по изкуствен начин в лабораторни условия, завършват седмия ред на периодичната система.