Новооткрит ген позволява на рибите да изчезват чети

Изследователи ръководени от Roger Cone,  Ph. D., са открили нов член на генното семейство, което има силно влияние върху пигментацията и регулацията на телесната маса.
Генът е третия член на семейството агути. Два агути гена са били идентифицирани по-рано и при хората. Единия определя цвета на кожатаhttp://image.nauka.bg/news/bio/bio2.jpg и косата, а се смята че другия има значение за наднорменото тегло и предразположението към диабет.
    Новия ген наречен agrp2, бил намерен изключително в костни риби, включително  рибата зебра, пъстървата и сьомгата. Протеинът, които зависи от гена позволява на рибите да променят рязко цвета си, за да се слеят с обстановката.
    „Когато мой студент (Youngsup Song), откри третия агути протеин в епифизната жлеза на рибите, ние първоначално решихме, че сме намерили път регулиращ глада ежедневно.” – казва Cone, представител на Department of Mulecular Physiology & Biophysics (отдел по мулекулярна физиология и биофизика) и директор на Vanderbitt institute for Obesity and Metabolism (институт по наднормено тегло и метаболизъм).
    „Това е механизъм, който ви държи гладни през деня, но не и през нощта,” – продължава той –„Както и да е, Chao Zhang,  студент който продължи с изследването, откри че агути протеинът е свързан с бързи промени на пигментацията, които позволяват на рибите да се адаптират към околната среда.”

www.sciencedaily.com