Нов начин за лекуване на дегенерация на мускулите

111121104509.jpg

Променяне на ген прави мускулите два пъти по-силни: Нов начин за лекуване на дегенерация на мускулите

Международен екип от учени са създали супер силни и много издръжливи мишки и червей като са потиснали естествен инхибитор на мускулния растеж, което може да значи лек за мускулни дегенерации.

Това е проект на Института Солк за Биологични изследвания и два швейцарски института Швейцарски Политехнически институт и Университета в Лозана (Salk Institute for Biological Studies, and two Swiss institutions, École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) and the University of Lausanne).

Учените  открили, че малък инхибитор е отговорен за силата на нашите мускули. Като въздействат върху един геномен регулатор (NCoR1), те могат да модулират активността на дадени гени и по този начин да създадат порода мишки, които са два пъти  по-силни от нормалните такива.

Сега има начини  да се направят медикаменти за хора, които не могат да тренират мускулите си заради затлъстяване или други здравни усложнения като диабет, имобилизация и слабост. Казва Роналд М. Еванс  професор в генната лаборатория към Института Солк (Ronald M. Evans, a professor in Salk’s Gene Expression Lab).  Молекули като NCoR1 действат като спирачка, която намалява активността на гените, ако тази спирачка се отпусне чрез мутация или химикали, гените могат да се реактивират за да се достави повече енергия на мускулите и да се повиши тяхната активност.

За разлика от предишни експерименти фокусирани върху „генетични ускорители“ новия проведен експеримент показва, че потискането на инхибитор е нов начин за изграждането на мускули. Преглед  под микроскоп показва, че мускулните влакна на модифицираните мишки са по-плътни, мускулите са по-масивни, клетките и тъканта  притежават по-голям брой митохондрии – клетъчни органели, които доставят енергия на всяка клетка.

По материали от: http://www.sciencedaily.com