НАСА публикува около 4 500 снимки от Церера!

Автор
Светослав Александров
Ceres-March-4.png

Две са големите събития за настоящата 2015 година – едното е посещението на Плутон от „Ню Хърайзънс“, а другото е посещението на малката планета Церера от „Доун“.

Преди броени дни екипът на автоматичната междупланетна станция „Доун“ публикува изцяло снимковия си материал от първите етапи на мисията – до момента, когато „Доун“ се е намирала на около 14 000 километра от повърхността на Церера. Тъй като по космическите проекти работят учени, които биха искали първи да анализират снимките и да имат възможността да напишат научни статии по тях, политиката на НАСА им дава известен толеранс от няколко месеца, през които снимките не подлежат на публикуване. След като този период отмине, НАСА задължава екипите на мисиите да публикуват всички събрани научни данни в публичното пространство за общо ползване. От тях могат да се възползват както учени, така и аматьори – ентусиасти.

И така, около 4 500 необработени снимки от Церера вече са свободни за сваляне!

Когато в публичното пространство се появяват толкова много снимки, това винаги е добре дошло, тъй като учените са достатъчно заети с тях и рядко ги обработват до степен, до която са достатъчно привлекателни за окото. Например екипът все още не е изработил официално глобално цветно изображение на Церера. Сега обаче аматьорите могат да го направят и първите резултати можете да видите на сайта на Планетното общество тук.

Целият архив може да бъде свален от следния сайт:http://sbn.psi.edu/pds/resource/dwncfc2.html