„Наметало за време и пространство” за скриване на събития

Изследване проведено от учени от Имперския колеж в Лондон, включва нов клас материали наречени метаматериали, които могат да бъдат използвани за изкривяване на светлина или звукови вълни. Със стандартните материали светлината се движи в права линия, но учените могат да използват допълнителната гъвкавост на метаматериалите, за създаването на слепи петна. Чрез отклонявайки някои части на електромагнитния спектрум, изображение може да бъде изменено, или да изглежда, че е изчезнало.

По-рано екип воден от проф. Сър Джон Пендри от Имперския колеж в Лондон, показа че метаматериалите могат да бъдат използване за направата на наметало за оптична невидимост. Сега екип ръководен от проф. Мартин МакКал, математически е разширил идеята за наметало  прикриващо обекти.

www.sciencedaily.com