Най-голямата цветна снимка на обекти от Вселената

ПУБЛИКУВАНА Е НАЙ-ГОЛЯМАТА ЦВЕТНА СНИМКА НА ОБЕКТИ ОТ ВСЕЛЕНАТА

Телескопът Sloan е направил поредица от снимки, които, събрани заедно, представляват най-детайлната снимка на Вселената – карта на небето, която към настоящия момент е максимално подробна. http://www.sdss.org/

Благодарение на това, вече са открити почти 500 000 000 звезди и галактики, като възможността за откриване на още остава отворена. Астрономите разчитат и на любителски снимки.

Съставянето на картата е отнело повече от 10 години. Телескопът в щата Ню Мексико, който е използван, е с дължина от 2.5 метра и 138 мегапикселна камера.

Съставената карта е с площ около 15 000 кв.градуса при обща площ на небесната сфера от 41253 квадратни градуса. За разглеждането на пълната карта при максимално приближение обаче ще са нужни около 500 000 екрана с висока резолюция. Резолюцията на изображението е повече от един терапискел, или повече от трилион пиксели.

Снимката е показана на 217-тата среща на Американското астрономическо дружество в Сиатъл, състояла се от 9-ти до 13-ти януари 2011 г.

Телескопът SLOAN се намира в Обсерваторията Appache point в планината Сакраменто, щата Ню Мексико и е специално изработен, за да създаде небесна карта, като за целта е снабден с много широк ъгъл на обектива. Камерата му има специални електронни сензори, които превръща светлината в поток от дигитална информация. Два спектрографа и инструменти за за измерване на разположението и разстоянието на небесните обекти допълват оборудването му. Поставено е и допълнително огледало, което ще работи в тандем със първоначалното.

Източници: