Мъжете и жените буквално виждат света по различен начин

Автор
Неделин Бояджиев
blue-strawberry.jpg

Ново проучване показва, че двата пола наистина виждат света по различен начин. Мъжете забелязват дребни детайли и движещи се обекти, докато жените са по-чувствителни към промените в нюансите на цветовете. А това предполага, че мъжете и жените наистина виждат нещата около себе си по твърде различен начин.

blue-strawberry.jpg (1000×851)

„Както и при другите сетива, като например слуха и обонянието, съществуват полови разлики между мъжете и жените и в областта на зрението.“ твърди изследователят Израел Абрамов от City University в Ню Йорк (CUNY). Изследванията показват още, че жените имат по-чувствителни уши и обоняние, отколкото мъжете.

Предишно изследване установи, че мъжете и жените успяват да се съсредоточат също по различен начин. В експериментите, извършени в Университета на Южна Калифорния, учените открили, че мъжете фиксират вниманието си върху устата на събеседника си по време в разговор, а пък жените насочват погледа си между очите или в тялото на събеседника си.

Червеното за един човек може да бъде за друг синьото и обратно, казват учените. Може би един вижда кръвта, ягодите, дрехите на кардиналите и планетета Марс в червено, а друг – в синьо. Може би за един небето е небесно синьо, а за друг – кърваво червено. Хората с увреждане на частите на мозъка, участващи във възприятието на цветовете, не са в състояние да възприемат синия, червения или жълтия цвят.

www.mnn.com/