Мумифицирани кучета и чакали

dog_mummy_1.jpg
Мумифицирани кучета и чакали са служели като благочестиви посредници между египтяните и техния бог Анубис

Над 8 милиона животни, предимно – кучета и чакали, заровени в катакомбите на Анубис, изглежда са били отглеждани в хиляди ферми около древноегипетския град Мемфис и вероятно – убити и мумифицирани съвсем млади – на възраст от часове или дни.
Милионите древните животни, погребани в тунелите на катакомбите на бог Анубис, са били използвани за посредници между древните египтяни и един от боговете им, според ново проучване, ръководено от Павел Никълсън от Университета в Кардиф.

Учените изследвали сложния лабиринт от тунели в катакомбите на Анубис под пустинята в областта Саккара в Египет. Именно там са били открити милионите мумии на кучета, посветени на бог Анубис, изобразяван като човек с глава на куче или на чакал.

Катакомбите на Анубис са познати на учените още от ХIХ век, но там до този момент не са били извършвани археологически разкопки. По последни оценки, там са погребани над 8 милиона животни, повечето от които са кучета и чакали.
Предстои извършване на радиовъглеродно датиране на катакомбите, за да се разбере с по-голяма точност кога са били създадени.

Разкопките са частично финансирани от Националното географско дружество.

По материали от: http://www.futurity.org/