Микроби открити в екстремна среда на южно американски вулкан

120608160119-large.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120608160119-large.jpgЕкип ръководен от Университета Колорадо Болдър (University of Colorado Boulder) търсят организми успяващи да живеят в някой от най-негостоприемните почви на Земята и са открили такива.
Нов ДНК анализ на каменистите почви на някой вулкани в Южна Америка е разкрил бактерии, гъби и други рудиментарни организми наречени археа, които изглежда притежават по-различен начин за преработване на енергията от този на братовчедите си другаде по света.
„Официално не сме идентифицирали и характеризирали вида“ – казва Раян Линч, докторант от Университета Колорадо Болдър  участващ в изследването – „но те са много по различни от всички други, които са били култивирани. Генетично те са най-малко 5 процента по-различни от всичко друго в ДНК базата данни състояща се от 2,5 милиона различни ДНК.“
Живота не е насърчаван много на невероятно сухите склонове на най-високите вулкани в региона Атакама, където проф. Стийв Шмидт (Steve Schmidt) и екипът му са събирали почвени проби. Много от малкото сняг, който пада  там скоро сублимира обратно към атмосферата и почвата е толкова изчерпана от хранителни вещества, че нивата на азота в пробите на учените са били под тези, които могат да бъдат засечени.

На снимката:

Учени се катерят по вулкана в Атакама (Чили). Взетите проби от пръста се изследва за живи организми.