Методът на обучение с кубчета и пъзели в пространството развива математическия потенциал в Обединеното кралство

Методът на обучение с кубчета и пъзели в пространството развива математическия потенциал в Обединеното кралство

Методът на обучение с кубчета и пъзели в пространството развива математическия потенциал в Обединеното кралство

Методът на обучение с кубчета и пъзели в пространството развива математическия потенциал в Обединеното кралство


Направи дарение на училище!



***

 

Продължителният фокус върху обучението с кубчета и пъзели в пространството провокира пространствено мислене и може да помогне на децата в усвояване на материала по наука, технологии, инженерство и математика, според ново изследване от Университета Съри.
Проучването на университета установи, че развитието на пространствени умения чрез използването на блокове, пъзели и други физически средства води до по-добри математически резултати.

Д-р Кейти Лий-Гилиган, съавтор на изследването и преподавател по психология в Университета Съри, каза: „Нашето изследване потвърждава, че когато децата учат, използвайки в обучението пъзели и други физически средства, те разбират връзката между пространството и формите и показват по-добри знания по математика. Това е важна информация за всички нас – родители, учители и експерти, във време, когато Обединеното кралство изостава от международните си конкуренти в развиване на STEM уменията.“

Пространственото разсъждение се дефинира със способността на човек да разбира двумeрното и тримерното пространство и да знае формите, разположени в тях. Предишни изследвания показват, че пространственото разсъждение е от решаващо значение в ежедневния живот като придвижване до работата, пълнене на съдомиялната машина, обуване на обувките и много други действия.


Разбери повече за БГ Наука:

***

 

 

Изследването, което е проведено в партньорство с Университета на Торонто и Университета на Мериленд подчертават важността на преподаване на пространствено разсъждение при малки деца над седем годишна възраст, поради това, че са открити доказателства за математически успехи при прилагане на този метод на обучение.

Д-р Зак Хоус, съавтор на изследването и асистент в Университета на Торонто, коментира:
„Въпреки тези и други констатации, които доказват фундаменталното значение на пространственото мислене за ученето и възприемането в STEM, този вид обучение остава пренебрегван метод в образователната практика и политика. Надяваме се, че настоящите констатации ще вдъхновят нови изследвания, професионална практика и прозрения в начините на прилагане на пространственото мислене за постигане на по-ангажиращо, достъпно и разбираемо обучение.“

 

 

Изследването е публикувано от Американската психологическа асоциация и дава подробности за мета-анализ, обяснявайки как обучението по пространствено мислене е повлияло на математическите способности на 3700 участници, на възраст между 3 и 20 години.

В отворено писмо до правителството на Обединеното кралство от 2021 г. Институтът по инженерство и технологии съобщи за недостиг на повече от 173 000 работници в секторите на науката, технологиите, инженерството и математиката, което представлява средно 10 незаети позиции за фирма, работеща с този вид специалисти в страната. Писмото, подписано от 150 от водещите фирми в Обединеното кралство, предупреждава, че ако страната не успее да намери специалисти с умения в изброените области, икономиката ще губи по £1,5 милиарда годишно.

Това изследване дава надежда, че усвояването на пространствените умения е нов път за разбиране и възприемане на дисциплините от STEM групата.

 

Превод: Даниела Мирчева

Източник: Science Daily


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.