MESSENGER облита Меркурий след месец

Маринър 10 е единствения апарат, който е посещавал планетата Меркурий. Но той не можа да наблюдава цялата ѝ повърхност. Както всички знаем, MESSENGER се е устремил към Меркурий с невероятна скорост. Той ще влезе в орбита около планетата, след като прелети три пъти край нея и използва гравитацията ѝ, за да нагласи скоростта и траекторията си. Първото прелитане ще бъде осъществено на 14 януари 2008 година. Остава точно един месец до тогава! По време на прелитането, MESSENGER ще снима и картографира 25% от Меркурий, които не бяха картографирани от Маринър 10. Освен това, апаратът ще направи измервания на мистериозното магнитно поле на Меркурий.

Когато MESSENGER прелети край Меркурий, той ще влезе в историята като най-бързия космически апарат. Скоростта му тогава ще достигне 62,3 км/с или 224 280 км/ч. Симулация на прелитането можете да видите тук. Светлият и гладък регион на Меркурий, е пространството, което не беше снимано, картографирано и изследвано то Маринър 10.

Ето и настоящата позиция на MESSENGER:

Позиция на MESSENGER на 14 декември 2007