Общи 

Магистратурата ми даде контактите, културния опит и увереността за кариера

Екатерина Тодорова е International Project Manager в Advent Group. Била е стажант в маркетинг отделите на една от най-големите вериги хотели в света, RIU Hotels & Resorts, в Испания, както и в Terra Tour Service – българска компания, оперираща в сферата на инвестициите и управлението на хотели. Има бакалавърска степен по международен бизнес от Kingston University (Англия). Като част от обучението си прекарва една година в Universidad Carlos lll de Madrid (Испания). Има магистърска степен по международен маркетинг от HULT International Business School, като обучението ѝ се провежда в Бостън, Шанхай и Сан Франциско.

HULT International Business School е едно от топ бизнес училищата, които ще участват в новото издание на едно от най-престижните изложения за магистърско обучение Access Masters Tour. Есенното издание на изложението включва 58 международни университета и се провежда в 23 града по целия свят. В София изложението ще се състои на 25 ноември 2018 г. в Националния дворец на културата. Участието е безплатно, регистрирайте се предварително тук.

Как решихте да продължите образованието си в магистърска програма?

Бях в последната година на бакалавърската си степен в Англия и честно казано нямах ясна представа какво да правя след това в професионален и личен план. Знаех само, че искам да видя още свят и да имам по-голяма база за сравнение, за да реша къде и какво искам да правя. Започнах да разпитвам и да се интересувам. Mного мои колеги планираха магистратура в друга държава, за да натрупат опит и знания, да разширят кръга на контактите си и да пътуват и откриват нови неща за себе си и света. Звучеше като чудесното „лекарство“ за моя проблем.

Какво Ви привлече към избрания университет и програма?

Това, с което HULT International Business School ме спечели, беше възможността да уча и пътувам. Кампусите на университета са разположени в изключителни космополитни градове като Лондон, Дубай и Ню Йорк, което позволява на студентите да учат и същевременно да се потопят в местната култура. Програмата, която аз записах, беше увлекателна и креативна, защото предлагаше възможността за работа с реални компании върху реални проблеми. Това е страшно вълнуващо за един млад човек – да има шанса да обсъди и предложи, разработи и осъществи своите идеи и да види резултата. Голям плюс беше и локацията на конкретната програма – аз започнах в кампуса в Бостън, продължих към Шанхай и завърших последния си семестър в Сан Франциско.

Кое беше най-голямото предизвикателство в процеса на кандидатстване?

Бих казала, че информацията в интернет беше прекалено наситена – има страшно голям избор и човек рискува да се изгуби в изобилието от форуми, статии, мнения. За съжаление, нямах възможността да посетя събитие като Access Masters, където информацията е синтезирана и добре подбрана, според нуждите на кандидатите. Отне ми много време да обработя и осмисля всичко, което бях прочела, за да взема правилното решение.

Какви бяха акцентите в магистърската програма?

Определено работата в екип и индивидуалното развитие. Имахме ежеседмични групови и индивидуални презентации, чрез които преборих сценичната треска, работих върху самочувствието си, умението да обработвам информация и да я представям по-най-увлекателния начин. Работата в екип беше основна част от магистърското ми приключение. Беше както предизвикателство, така и източникът на най-много придобити знания и умения. Всеки човек допринася с различни гледни точки, според своя опит, а пък ти самият се учиш да приемаш различията, да се поставиш в обувките на другия и заедно да намерите най-доброто решение за всички.

Имахте ли възможности за стаж?

Магистратурата беше една година, беше много интензивна и нямах време за стаж. Същевременно, имах възможност да общувам с бъдещи работодатели по време на различни събития, за които ни информираха от университета.

В какви извънкласни дейности участвахте по време на обучението?

Една година бях Events and Communication Manager на HULT Marketing Club и за една година успяхме да организираме благотворителни събития, тематични и сезонни събития, както и да поканим различни гост лектори, които да запалят аудиторията по света на маркетинга.

В какво се изразява международният аспект в програмата?

Главно във факта, че дава възможността да се запознаеш с хора от почти всяко кътче на света, както и да учиш в различни кампуси. Това отваря кръгозора, създава нови контакти и позволява изпробване на различни и нови неща, за които не си и помислял, че някой ден ще можеш да направиш.

По какъв начин магистърската програма даде тласък на кариерата Ви?

Върнах се в България много по-уверена отколкото заминах. Имам контактите, имам културния опит, имам разширения кръгозор. Това ми даде предимство да попадна на сегашната ми работа и да използвам познанията си в професионален план, както в комуникацията с хората по света, с които работя, така и да прилагам познанията си в стратегиите, свързани с дейностите по професията ми.

Поглеждайки назад, смятате ли, че магистърското обучение оправда очакванията Ви?

И ги задмина. Беше истинско приключение, от което излязох заредена, главно от хората, с които се запознах и възможностите, които се разкриха пред мен.

Какво бихте посъветвали настоящи студенти и млади професионалисти, които обмислят да придобият магистърска степен?

Помислете добре и проучете внимателно! Излезте от зоната си на комфорт и отидете на място, което винаги ви е било любопитно. Не се отчайвайте от вълната от информация, която ще ви залее, когато започнете проучването си. Възползвайте се от събития като Access Masters, говорете с хора, които са минали по този път. И най-важното – насладете му се, защото е страхотно приключение!

 

avatar
  Subscribe  
Извести ме

Related posts