Лебедовата песен на „Дискавъри”

Днес совалката Дискавъри е доставена в хангарите за вертикален монтаж на космодрумът „Кенеди” във Флорида, където ще й бъдат монтирани горивни и изследователски модули. На 1 ноември 2010 г. трябва да се състои последният й полет до Международната космическа станция. „Дискавъри STS 133” ще бъде 39-тата мисия до МКС и 133 полет на космическите совалки, след първият от 1981 г. Полетът ще е последен за „Дискавъри’. През февруари 2011 г. „Индевър” ще затвори вратат на полетите на космическите совалки, освен ако през лятото на 2011 г. не се извърши още един полет на „Атлантис”, но окончателно решение за това все още липсва.

Posted Image

Емблема на полета

Сегашният полет ще достави чрез модулът „Леонардо” и експерименталната платворма Express Logistics Carrier 4 Робонаут 2 (Robonaut 2, R2) — робот, съвместа разработка на General Motors и НАСА. с цел проверка на работата му в Космоса. Крайната цел е той свободно да излиза в открития космос, макар Дженеръл мотърс да прави за него планове да сглобява и коли на Земята. Модулът Леонардо ще остане след този полет завинаги на МКС, като допълнително складово помещение.

Posted Image

Екипаж на полета

Командир на полета е Стивън Линдзи, пилот – Ерик Боу, специалисти – Авлин Дрю, Майкъл Барат, Тимъти Копра и Никол Скот. Полетът ще е последен за „Дискавъри“, но не и за човешкият път към звездите.

Източник: http://cybersecurity.ru/