Котките в Австралия убиват над 2 милиарда диви животни всяка година

Превод: Теодора Савова

Източник: LiveScience

Когато котките се скитат свободно, малки диви животни умират. При преброяване телата на местни животни в Австралия надхвърлят 2 млрд. годишно.

Изследователите природозащитници в Австралия получили тревожното число, като комбинирали стотици проучвания за хищните навици на австралийските свободно движещи се домашни любимци, както и на дивите котки. Учените са документирали броя на жертвите в миналото и днес в книгата „Котки в Австралия“ (CSIRO Publishing, 2019).

Само за един ден милионите котки в Австралия убиват приблизително 1,3 млн. птици, 1,8 млн. влечуги и над 3,1 млн. бозайници.

Котките са внесени в Австралия през 18 век от европейски колонизатори, а доклад през 2017 г. установява, че диви котки могат да бъдат открити върху 99,8% от територията на континента, включително и на 80% от австралийските острови.

Текущите оценки за броя на дивите котки в Австралия варират от около 2 млн. до повече от 6 млн. в годините с много валежи, когато плячката е в изобилие. Всяка неопитомена котка убива около 740 местни животни годишно, казва съавторът Сара Леге, главен научен сътрудник в Училището по науки за земята и околната среда към Австралийския университет в Куинсланд.

Също така, в Австралия има около 4 млн. котки домашни любимци. Собствениците им, които позволяват на котките си да прекарват време на открито, може и никога да не успеят да станат свидетели на убийствените инстинкти на любимото им животно. И все пак, една домашна котка убива средно около 75 животни всяка година. Това може да не звучи много в сравнение с жертвите на неопитомените котки. Леге обяснява, че въпреки това, популациите на градските котки са по-гъсти, отколкото тези в провинциалните райони; с около 60 котки на квадратен километър дивият свят в градските райони плаща смъртоносна цена.

Тя казва, че в резултат на това, котките от градските области убиват много повече животни на квадратен метър всяка година, отколкото дивите котки.

Австралийските власти проучват множество стратегии за контролиране на популациите от диви котки, включващи стрелба, залавяне и отравяне със стръв от токсични колбаси.

Кристофър Дикман, съавтор на изследването и професор по екология към Университета в Сидни, заявява, че се очаква подобни мерки да премахнат около 2 млн. котки до 2020 г., но някои видове от уязвимата австралийска дива природа може да изчезнат с времето. Котките са признати като заплаха за 35 вида птици, 36 вида бозайници, 7 вида влечуги и 3 вида земноводни, според Австралийския департамент за устойчивост, околна среда, води, население и общности (SEWPAC).

Дикман казва в изявление, че много от местните видове в Австралия не могат да издържат на тези високи нива на хищничество и ще стават все по-застрашени от изчезване, освен ако проблемът с котките не бъде разрешен.