Корабът Сигнус най-накрая излетя!

Автор
Светослав Александров
cygnus-2015-launch.png

Най-накрая! След три отлагания вследствие на лошо време, космическата ракета „Атлас 5“ успя да излети днес и да изведе космическия кораб „Сигнус“ в орбита! Американските космически полети до „Международната космическа станция“ най-после бяха възобновени след две аварии на ракети.

Това е четвъртият полет на кораб „Сигнус“ до „Международната космическа станция“. За пръв път обаче корабът лети с ракета „Атлас 5“, предишните разчитаха на ракета „Антарес“. За пръв път корабът има и допълнителни възможности за доставка на по-голямо количество полезен товар, нови слънчеви батерии UltraFlex и нов тип горивни резервоари.

След двудневен полет, „Сигнус“ ще бъде захванат на 9-ти декември от роботизираната ръка „Канадарм2“, която ще го прикачи към космическата станция. Корабът ще остане прикачен към „Международната космическа станция“ в продължение на повече от месец, след което ще бъде натоварен с боклуци и изпратен да изгори в земната атмосфера.

На борда на кораба пътуват множество експерименти в областта на биологията, биотехнологиите, физическите науки и науките за изучаване на Земята. Експериментите ще обслужват научните дейности, които са част от дългосрочните експедиции „Експедиция 45“ и „Експедиция 46“.

За повече информация: НАСА