Кои имат по-добро психично здраве: Студентите в обществените или в частни колежи?

Използвайки като показател публикациите в социалната платформа за общуване Reddit, изследователите  от Технологическия университет в Джорджия установиха, че студентите в реномираните университети имат по-добро психично здраве от тези в ниско квалифицираните колежи. Индексът на благосъстоянието е по-добър и в университетите с по-качествено обучение. Индексът е по-нисък в големите университети с мнозинство от жени.

Използвайки събраната информация от социалната медия, изследователите от   Технологическия университет в Джорджия създадоха индекс за психично здраве за най-реномираните колежи и университети в страната. В проучването си учените преглеждат данни от Reddit за срок от пет години, като включват коментари по въпроси, свързани с депресия, тревожност поради финансови или академични причини и мисли за самоубийство. Изследователите оценили данните според честотата на тези теми и на устойчивостта на разговорите.

Проучването установило, че студентите в реномираните университети имат по-добро психично здраве от тези в по-ниско квалифицирани колежи. Индексът на благосъстоянието е по-висок и в университетите с по-високо качество на образование. Той е по-нисък в големите държавни училища с превес на жени студенти.

Проучването не посочва кои са университетите, поради поверителност.


РЕКЛАМА:

***

“Онлайн разговорите за проблемите на психичното здраве определено се увеличават”, каза Мунмюн де Чаудри, асистент в ,,Технически университет за интерактивни изчисления” в Джорджия, която ръководи проучването. “Видяхме, че индексът се е увеличил с 16 процента от 2011 до 2015 г., като се има предвид, че Reddit става по-популярен през последните години.”

Проучването се фокусира върху най-добрите 150 университета в САЩ, според News & World Report, като събира данни от 109 от тези с активни профили в Reddit.

Де Чаудри подсказва, че причината за по-малко постове за академична тревожност в по-скъпите колежи, е, че техните студенти са по-заможни от тези в държавните училища. Следователно стресът от изплащането на колежа или от задлъжнялостта не е толкова голям.

Също така, Де Чаудри смята, че по-голямото разнообразие на хора от различни среди в големите държавни училища вероятно се поддава на по-усилено споделяне на проблемите, свързани със стрес и безпокойство.

,,По-големият брой постове, свързани с психичното здраве, в университетите с преобладаващо женско присъствие, според мен не се дължи на по-голяма тревожност сред жените”, казва Де Чаудри.

“Традиционните изследвания показват, че жените са по-склонни да изразяват своите емоции и чувства, независимо дали го правят на живо или в социалната мрежа. Това не означава, че имат по-лошо психично здраве, а просто са по-склонни да говорят за  проблемите си, докато са онлайн.”

Като цяло, проучването установява, че с напредване на академичната година постовете за психично здраве се увеличават. Те достигат своя връх през ноември, а още повече са през май. Постепенно намаляват през лятото.

Екипът на университета в Джорджия използва метод, наречен трансферно обучение (transfer learning) за извличане на данни. Отначало създава модел за сканиране на теми за депресия, биполярно разстройство и други проблеми, за да се разучи написаното при обсъждане на психичното здраве. След това моделът се използва в общностите на университетите.

Алгоритъмът сканира ден след ден петгодишните дискусии, търсейки ключови думи и фрази, след което измерва обхвата на разговорите. Колкото по-чести са постовете и задълбочени дискусиите, толкова по-ниски са съответните индекси на психичното здраве.

Като цяло, три процента от темите на 109 сайта са за психичното здраве.

Де Чаудри е извършвала подобни изследвания в социалните медии, за да помогне за идентифицирането на хранителни разстройства, следродилна депресия и самоубийство.

“Питам се, дали има още нещо, което бихме могли да научим за студентите и психичното здраве, като използваме същите начини за проучване на социалните мрежи”, споделя Де Чаудри. “Искахме да разберем дали можем да направим нещо заедно на университетско ниво, преди да търсим повече, за да разберем предизвикателствата, пред които всяка личност може да се изправи. Тези данни могат да се използват в помощ на университетските служители за откриване на реални методи за помощ на студентите за справяне със стреса и тревогите.”

 

Превод: Мирослава Бонева

Източник: Science Daily


Европейска нощ на учените 2022 г.: