Капсулата на SpaceX за транспорт на астронавтите на НАСА, е предвидена за завръщане на 2 август

Снимка: Ракетата SpaceX Falcon 9 и космически кораб Crew Dragon, превозващи астронавтите на НАСА Дъглас Хърли и Робърт Бенкен, излита по време на мисията на НАСА SpaceX Demo-2 до международната космическа станция от космическия център на НАСА Кенеди в Кейп Канаверал, Флорида, САЩ, 30 май, 2020. REUTERS / Joe Skipper

Астронавтите на НАСА, които пътуваха до Международната космическа станция в първия екипаж на SpaceX през май, се очаква да се върнат на Земята на 2 август, след като прекараха два месеца в орбита, съобщи говорител на НАСА в петък.

Американските астронавти Боб Бенкен и Дъг Хърли ще се подготвят за последния тест на така наречената мисия  Demo – 2 на SpaceX: координирано приводняване някъде в Атлантическия океан, което ще приключи първата мисия с астронавти на НАСА от територията на САЩ от близо десетилетие.

От 2011 г., когато приключи програмата за космически совалки на САЩ, астронавтите на НАСА трябваше да достигат орбита чрез руския космически кораб „Союз“.

Очаква се Boeing Co, която произвежда собствена система за изстрелване в конкуренция със SpaceX, за първи път през следващата година да лети със своята CST-100 Starliner капсула с астронавти. НАСА е отпуснала близо 8 милиарда долара общо на SpaceX и Boeing за разработването на техните конкурентни ракети.

Бенкен се подготвя за последната си космическа разходка на 21 юли, преди с Хърли да напуснат космическата станция, съобщи НАСА. Наземния контрол ще наблюдава прогнозата за времето, за да изчислят точното време и местоположение за приводняването на Crew Dragon, заяви говорителят на НАСА, добавяйки, че датата може да бъде променена.

Източник: reuters