Как Венерината Мухоловка избягва малка плячка

Венерината мухоловка сграбчва и заклещва своята плячка в резултат на натиск от краката на насекомите. Сега изследователи са открили химичните вещества, които предпазват месоядното растение от фалшива тревога.

Венерината мухоловка „ловува” като примамва плячката си със сладък нектар. Сензорни косъмчета, намиращи се върху растението, предизвикват затварянето на двете венчелистчета с форма на мида, които затварят плячката вътре, за да бъде разградена. Но само едно докосване не причинява затварянето на капана: нужни са поне две отделни дразнения в период от 30 секунди, за да се предизвика затварянето.

Ново проучване е открило две вещества, които трябва да достигнат критична маса, преди да се затвори мухоловката. Изследователите предполагат, че химичните вещества повишават съдържанието си докато насекомо се докосва до сензорните косъмчета на растението, помагайки да се осигури жива храна в капана, вместо парченца листа и др.

Превод: Боян Василев