Как контролери от Лего управляват дронове

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Credit: Human Media Lab

Виждали сме опити дронове и Лего да се комбинират в комплектите Файбрикс, които пускат всякакви пластмасови творения в полет, позволяват на собственика им да ги сблъска и да ги построи отново. Новата система от Университета Куинс предприема различен, и честно казано, впечатляващ подход, превръщайки дроновете в „Лего блокчета“, които се пренареждат в желаната формация по време на полет.

Учените от Университета Куинс разработват системата заедно с на Лего и я показват на световното изложение на Лего в Копенхаген. Тя използва дронове, оборудвани със сензори и жироскопи, стоящи във вътрешността на рамка с формата на куб. Те се управляват от контролер, изграден от истински кубчета Лего, подредени върху плоскост (също от Лего).

Парчетата могат да се подредятвърху контролера, както пожелае детето (или възрастният) и след като излетят, дроновете се нареждат според желаната конфигурация. В този случай контролерът е оформен като криле на пеперуда с пантичка в средата и когато той се преобърне или крилете плеснат, дроновете отговарят почти моментално, променяйки позицията си във въздуха.

Няма планове системата да се комерсиализира, това по-скоро е начин да се изследва взаимодействието между дроновете и Лего и как новите технологии добавят повече забава. Creative Play Lab на Лего се фокусира върху бъдещето на времето за игра и според екипа от Университета Куинс, тази технология може да допринесе не само за забавата, но да се приложи и в образованието, особено в часовете по физика.

„Като пример, представете си да пресъздаваме интерактивно движението на планетите около слънцето или на далечни звезди в Млечния път“, казва д-р Роел Вертегаал, ръководител на лаборатория в Университета Куинс. „С тази технология, може да симулираме физиката на света, като  гравитацията, планетните орбити и т.н., давайки на децата шанс да видят какво са учили в учебниците и от двуизмерни картинки, в реална обстановка“.

Превод: Стефан Христозов